IMW

Vacatures

Bekijk ons informatiefilmpje.

Maatschappelijk werker Meldpunt Crisiszorg West-Brabant 25,5 uur

Het IMW Breda e.o. is een stedelijk en regionaal werkende instelling voor eerstelijns psychosociale hulpverlening en sociaal juridische dienstverlening.

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en gedreven maatschappelijk werker met passie voor en ervaring met crisishulpverlening.

Maatschappelijk werker Meldpunt Crisiszorg West-Brabant 25,5 uur

Wie zijn wij?

Het IMW vervult al ruim vijftig jaar een belangrijke en betekenisvolle rol in de samenleving. Werken bij ons betekent werken bij een organisatie die helpt bij levensproblemen van mensen die (tijdelijk) kwetsbaar zijn, bijvoorbeeld door opvoedproblemen, schulden, relationele problemen of huiselijk geweld. Daarom heeft dat wat je doet (in)direct invloed op het leven van mensen.

We werken aan de zelfredzaamheid van mensen met persoonlijke, maatschappelijke of sociale problemen.  Daarnaast is het IMW de laatste jaren uitgegroeid tot een robuuste regionale partner van het openbaar bestuur op het gebied van armoede problematiek, crisiszorg en veiligheidscasuïstiek.

Er werken ruim 180 gedreven medewerkers voor het IMW, een deel vrijwillig en een deel betaald. Jaarlijks maken meer dan 5.000 mensen gebruik van onze diensten. Samen met onze collega-organisaties en gemeenten geven we vorm aan netwerksamenwerking zoals Zorg voor elkaar Breda, CJG en ABG-gemeenten.

Functieomschrijving

Het Meldpunt Crisiszorg West-Brabant is een samenwerkingsverband tussen verschillende hulpverleningsorganisaties uit de regio. Het Meldpunt is voor de gehele regio bereikbaar op één telefoonnummer dat 24 uur per dag te bereiken is voor burgers en professionals die te maken krijgen met acute of zorgelijke situaties en die advies en ondersteuning nodig hebben. Het gaat om situaties die niet kunnen wachten tot de volgende dag (acuut), maar ook om situaties als verwaarlozing of bijvoorbeeld verward gedrag. Daarnaast voert het Meldpunt een aantal taken uit in het kader van de Wet verplichte ggz.

Als medewerker van het Meldpunt neem je de melding in ontvangst en voer je een triage uit. Vervolgens bepaal je of, en welke, (crisis)dienst wordt ingezet voor het stabiliseren van de veiligheid of het normaliseren van situatie. Je draagt zorg voor een goede afwikkeling van de (crisis)melding. Veel van onze meldingen (zowel acuut als niet-acuut) betreffen mensen met verward gedrag, psycho-sociale problemen en/of psychiatrie.

Tijdens kantoortijden werk je samen met een collega vanuit de locatie van het Meldpunt. Daarnaast word je ingeroosterd voor de 24-uurs bereikbaarheidsdiensten: wekelijks een avond/nachtdienst en eens in de acht weken een weekenddienst. De werkzaamheden buiten kantoortijden voer je uit vanuit huis.

Werkzaamheden

  • Telefonische triage;
  • Adviseren van burgers en professionals bij crisis en zorgelijke situaties;
  • Doorverwijzen naar de betreffende crisisdienst of lokale hulpverlening;
  • Samenwerken met andere professionals in- en extern;
  • Verwerken van I28 meldingen (personen met verward gedrag) vanuit de politie;
  • Beoordelen in het kader van de Wet verplichte GGZ.

  Functie-eisen/functieprofiel

  • Een afgeronde HBO-MWD of Social Work opleiding;
  • Creatief, innovatief, initiatiefrijk en buiten de gebaande paden kunnen en durven denken;
  • Relevante werkervaring en een grote mate van zelfstandigheid;
  • Ervaring met crisishulpverlening en triage is een pré;
  • Oplossingsgericht en systeemgericht kunnen werken en het kunnen toepassen van andere methodieken;
  • Communicatief vaardig en samenwerkingsgericht.

Wat mag je verwachten

  • Ruim 180 betrokken collega’s (waarvan circa de helft vrijwilligers);
  • Medewerkers en managementteam die er samen voor gaan;
  • Salariëring en ORT volgens de CAO Sociaal Werk (schaal 9 tussen € 3.392 en € 5.002 bruto bij fulltime dienstverband);
  • De contracturen worden verdeeld over 3 hele dagen, deze worden in onderling overleg vast gesteld.
  • Ondersteuning door middel van intervisie, werkbegeleiding en deskundigheidsbevordering;
  • Individueel loopbaanbudget.

Sollicitaties en inlichtingen

We kijken uit naar jouw sollicitatie! Deze kan vóór 31 maart 2024 verstuurd worden aan Alma Wintermans per e-mail vacatures@imwbreda.nl o.v.v. vacature Meldpunt crisiszorg 25,5u. Nadere inhoudelijke informatie kan worden ingewonnen bij Alma Wintermans, lid managementteam: 0681807128. Vragen omtrent het werving en selectie proces kunnen gesteld worden aan Marieke Koeken, HR adviseur, via mkoeken@imwbreda.nl of via 06-38561115.

Selectieprocedure

Het IMW hanteert voor deze functie de volgende selectieprocedure:

  • Na ontvangst van jouw sollicitatiebrief en C.v. ontvang je een ontvangstbevestiging.
  • In week 14 ontvang je nader bericht, dat één van de volgende boodschappen bevat:
    • Je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek.
    • Jouw brief wordt in portefeuille gehouden, je wordt vooralsnog niet uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek en je wordt geïnformeerd wanneer je uiterlijk een bericht kunt verwachten.
    • Indien er niet nader op jouw sollicitatie wordt ingegaan, ontvang je hier een bericht van.

De eerste gesprekken zijn gepland op donderdag 11 april 2024. De vacature wordt gelijktijdig extern en intern opengesteld.

Wij communiceren via de mail, wij adviseren je om ook jouw spam-mailbox te raadplegen, zodat je ons bericht niet mis loopt.

Kandidaten die worden voorgedragen voor benoeming dienen een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te kunnen overleggen.

De werving vindt tegelijkertijd in- en extern plaats.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Adresgegevens

Willemstraat 20
4811 AL Breda
Postbus 1089
4801 BB Breda

Social media




Acute
hulp