IMW

Vacatures

Bekijk ons informatiefilmpje.

Jeugdprofessional (24-32 uur per week)

Voor WIJS! Breda zijn we op zoek naar een ervaren

Jeugdprofessional

Kinderen, jongeren en gezinnen uit Prinsenbeek en Haagse Beemden (Breda Noordwest) kunnen met hun vragen over opgroeien en opvoeden terecht bij WIJS! Breda. WIJS! Breda is een team van jeugdprofessionals met verschillende expertises. De jeugdprofessionals luisteren naar de inwoners en denken met ze mee. De jeugdprofessionals staan naast de inwoners bij alle vragen. Van een kleine uitdaging tot dingen waar ze in vastlopen. We zoeken oplossingen dichtbij en doen dat samen met de inwoner en zijn omgeving. We bieden advies en ondersteuning.

WIJS! Breda is een samenwerkingsverband dat wordt gevormd door de organisaties IMW, MEE West-Brabant, Sterk Huis en Surplus.

Dit ga je doen
Als jeugdprofessional werk je aan het inzetten en versterken van de eigen kracht van jeugdigen en gezinnen (en hun netwerken). Je ondersteunt hen bij het vinden van oplossingen en het krijgen én behouden van regie. Je hebt oog voor het veilig opgroeien van de jeugdige. Je draagt bij aan het oppakken van hulpvragen die veelvoorkomend zijn. Je beperkt daardoor de instroom naar het niet-vrij toegankelijke veld en bevordert de uitstroom van zwaardere zorg naar de sociale basis met eventueel lichtere ondersteuning in het voorliggend veld.

Dit vragen wij van jou

  • Een relevante afgeronde Hbo-opleiding.
  • Geregistreerd in kwaliteitsregister SKJ.
  • Ervaring met opgroeien, ontwikkeling en het functioneren van jeugdigen in het algemeen (of met specifieke kennis van jeugdigen van 0-4 jaar, 4-12 jaar of 12-18 jaar.
  • Systeemgericht geschoold, ervaring in het werken met gezinssystemen.
  • Sociale en communicatieve vaardigheden.
  • Analytisch en creatief.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals Jeugdwet, Meldcode (afwegingskader) en privacywetgeving.
  • Basiskennis van sociaalwetenschappelijke theorieën over menselijk gedrag, pedagogiek, socialisatie, systeemtheorieën en integrale vroeghulp, et cetera.
  • Kennis van gesprekstechnieken, zoals oplossingsgericht werken, netwerkversterking en Signs of Safety (of vergelijkbaar).


Over het IMW
Je werkt als jeugdprofessional in Breda in een netwerkorganisatie. Je komt in dienst bij het IMW. Het IMW is er voor de kwetsbare minderheid van mensen in de samenleving die er niet in slaagt problemen zelfstandig op te lossen. Mensen die voor hulp of bescherming niet kunnen terugvallen op zichzelf of hun directe omgeving. We bieden informatie, advies en ondersteuning op álle levensgebieden en voor álle leeftijden. Met als doel dat iedereen mee kan doen.

Het IMW zet zich maximaal in om onze unieke expertise te borgen en overal in ons werkgebied beschikbaar en toegankelijk te houden. Wij werken samen in integrale teams met professionals, ervaringsdeskundigen, vrijwilligers en informele netwerken.

Verder bieden wij

  • Een informele, inclusieve en prettige werksfeer 
  • Een uitdagende en boeiende functie in een dynamische werkomgeving 
  • Ondersteuning door je directe collega’s 
  • Intervisie en casuïstiekbespreking.
  • Kansen voor professionele ontwikkeling en groei 
  • In overleg variabele invulling van werktijden 
  • Regie over je eigen agenda en de mogelijkheid om thuis te werken.
  • Salariëring volgens cao Sociaal Werk, schaal 9
  • Vakantiegeld (8%), een eindejaarsuitkering (8,33%), pensioen (PFZW) en een thuiswerkvergoeding
  • Reiskostenregeling van € 0,23 per kilometer voor woon-werkverkeer € 0,29 per kilometer voor dienstreizen
  • Laptop en telefoon

Meer informatie
Voor meer informatie over de functie kun je bellen met Manager Marieke Wulffraat via telefoonnummer 06 24 34 24 90. Heb je vragen over het sollicitatieproces? Dan kun je bellen met HR Adviseur Marieke Koeken via 06 38 56 11 15.

Solliciteren doe je zo!
Mail je motivatiebrief en curriculum vitae o.v.v. ‘vacature Jeugdprofessional WIJS! Breda’ voor 1 juni naar vacatures@imwbreda.nl.

De gesprekken vinden plaats op vrijdag 6 juni.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Hoofd bedrijfsvoering

De huidige Manager Financiën en Facilitair wordt overvraagd. Graag willen we investeren in een professional die taken kan overnemen, processen kan optimaliseren en de manager kan begeleiden. De functie is van tijdelijke aard.

Waar kom je terecht?
Het IMW Breda e.o. is een stedelijk en regionaal werkende instelling voor eerstelijns psychosociale hulpverlening en sociaal juridische dienstverlening. Het IMW is er voor mensen die op die momenten tijdelijk ondersteuning kunnen gebruiken. Die mensen zoeken samen met ons naar een blijvende oplossing die past in hun wereld.

De organisatie bestaat uit ongeveer 100 betaalde en 100 vrijwillige medewerkers.

Inhoud van de functie:
De functie is drieledig:

  1. Inhoudelijke invulling van hoofd/manager bedrijfsvoering, geen controller werkzaamheden. Zie hieronder de uitgebreidere beschrijving.
  2. Optimaliseren van werkprocessen: Jij brengt werkprocessen in kaart en analyseert deze. Je adviseert over efficiëntieverbeteringen en zorgt ervoor dat alle processen en verantwoordelijkheden naadloos op elkaar aansluiten. Ad hoc oplossingen behoren tot het verleden; jij implementeert systemische verbeteringen.
  3. Begeleiden van ontwikkeltrajecten: jij begeleidt het ontwikkeltraject van de huidige manager en zorgt voor een soepele overgang.

 

Doel van de functie:

Het Hoofd Bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor het strategisch en operationeel management van de ondersteunende processen binnen IMW Breda. Dit omvat Personeel, Informatievoorziening, Organisatie, Financiën, Administratieve organisatie, Communicatie en Huisvesting (PIOFACH). De functiehouder zorgt voor een efficiënte en effectieve bedrijfsvoering die bijdraagt aan de realisatie van de organisatiedoelstellingen.

Kernverantwoordelijkheden:

1. Strategisch Management:

    • Ontwikkelen en implementeren van strategische plannen voor bedrijfsvoering.
    • Bijdragen aan de lange termijn visie en strategie van IMW Breda.
    • Deelname aan het MT.

2. Operationeel Management:

    • Toezicht houden op de dagelijkse bedrijfsvoering en zorgen voor optimale efficiëntie.
    • Beheren van budgetten en financiële middelen.

3. Leiderschap en Teamontwikkeling:

    • Leiding geven aan en ontwikkelen van het bedrijfsvoeringsteam.
    • Bevorderen van een positieve en productieve werkomgeving.

4. Procesverbetering:

    • Identificeren en implementeren van verbeteringen in bedrijfsprocessen.
    • Gebruik maken van data en technologie om bedrijfsvoering te optimaliseren.

5. Communicatie en Samenwerking:

    • Onderhouden van effectieve communicatie binnen de organisatie.
    • Samenwerken met andere afdelingen en externe partners.


Vereisten:

  • Opleiding: Minimaal een HBO- of WO-diploma in Bedrijfskunde, Management, of een gerelateerd vakgebied.
  • Ervaring: Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare managementrol. Ervaring met het optimaliseren van werkprocessen en met het begeleiden/coachen.
  • Vaardigheden: Sterke leiderschapsvaardigheden, uitstekende communicatieve vaardigheden, en ervaring met strategisch en operationeel management.


Competenties:

  • Analytisch vermogen: In staat om complexe problemen te analyseren en effectieve oplossingen te vinden.
  • Besluitvaardigheid: Snel en effectief beslissingen kunnen nemen.
  • Samenwerking: Goed kunnen samenwerken met verschillende stakeholders.
  • Coaching: het ondersteuning in persoonlijke en professionele ontwikkeling.


Rapportage:
Rapporteert aan de Directeur-bestuurder en werkt nauw samen met andere leden van het managementteam

Wat bieden wij:

  • Een uitdagende en afwisselende functie binnen een dynamische werkomgeving
  • Een tijdelijk dienstverband van 24 - 32 uur met mogelijkheden tot flexibele werktijden.
  • IMW biedt naast de uitdaging een uitstekend pakket arbeidsvoorwaarden volgens CAO Sociaal Werk.


Interesse?
Spreekt deze functie je aan en voldoe jij aan de gestelde eisen? Stuur dan je sollicitatiebrief en cv naar vacatures@imwbreda.nl t.a.v. M. Koeken o.v.v. Hoofd Bedrijfsvoering. Je hebt tot 1 mei om te reageren.

Vragen?
Voor inhoudelijke vragen kan je contact opnemen met de Directeur bestuurder a.i.: Arend Zwaga; azwaga@imwbreda.nl, 06-2197 5380.


Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. 

 

Projectleider Crisis en Veiligheid

Wij zijn op zoek naar een Projectleider die tijdelijke ondersteuning kan bieden aan het MT-lid Bestaanszekerheid. De portefeuille van ons MT-lid Bestaanszekerheid omvat onder andere de afdelingen Bemoeizorg, Huiselijk Geweld Casuïstiek, Crisishulp, en meer. Het MT-lid blijft manager van deze diverse afdelingen, terwijl de Projectleider het MT-lid inhoudelijk ondersteunt. Het betreft het vakgebied Bestaanszekerheid gericht op volwassenen. Dit omvat o.a.:

  • Geweld in afhankelijkheidsrelaties
  • Leefbaarheid en veiligheid
  • Prostitutie Maatschappelijk Werk
  • Integraal Meldpunt Crisisteam
  • Hulpaanbod Seksueel Geweld
  • Inzet in Interventieteam
  • Materieelsociale hulpverlening vrouwenopvang

De projectleider beschikt over aantoonbare expertise in projectmatig werken en het begeleiden van complexe (verander)trajecten binnen diverse organisaties. Vanuit een analytische en resultaatgerichte benadering weet de leider structuur aan te brengen, risico’s te signaleren en oplossingen aan te dragen die passen bij de context van de organisatie. De houding van de projectleider is professioneel, proactief en verbindend. Hij of zij beweegt zich gemakkelijk op verschillende niveaus binnen de organisatie, luistert actief en durft ook kritisch te zijn waar nodig. Met een scherp oog voor zowel proces als mens draagt de projectleider bij aan samenwerking, draagvlak en duurzame resultaten.

Waar kom je terecht?
Het IMW Breda e.o. is een stedelijk en regionaal werkende instelling voor eerstelijns psychosociale hulpverlening en sociaal juridische dienstverlening. Het IMW is er voor mensen die op die momenten tijdelijk ondersteuning kunnen gebruiken. Die mensen zoeken samen met ons naar een blijvende oplossing die past in hun wereld.

De organisatie bestaat uit ongeveer 100 betaalde en 100 vrijwillige medewerkers.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Subsidieaanvragen en -verantwoording: Opstellen van subsidieaanvragen en verzorgen van de subsidieverantwoording.
  • Projectgroepen: Deelnemen aan diverse projectgroepen en samenwerken met partners, gemeenten en andere belanghebbenden.
  • Voorbereidend werk: Analyseren, adviseren en actiepunten oppakken.
  • Proactieve ondersteuning: Verbindingen leggen, ongevraagd advies geven en werk uit handen nemen.


Vereisten:

  • Opleiding: Minimaal een HBO werk- en denk niveau in een relevant vakgebied.
  • Ervaring: Aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol, bij voorkeur binnen het sociale domein.
  • Vaardigheden: Sterke analytische en adviserende vaardigheden en uitstekende communicatieve vaardigheden. Projectmatig kunnen werken en het vermogen om zelfstandig en proactief te werken.


Competenties:
 

  • Samenwerken
  • Probleemoplossend vermogen
  • Initiatief nemen
  • Verbindend werken
  • Analytisch vermogen


Wat bieden wij:

  • Een uitdagende en afwisselende functie binnen een dynamische werkomgeving
  • De kans om een waardevolle bijdrage te leveren aan de veiligheid en bestaanszekerheid van onze gemeenschap.
  • Een tijdelijk dienstverband van 28 - 32 uur met mogelijkheden tot flexibele werktijden.
  • IMW biedt naast de uitdaging een uitstekend pakket arbeidsvoorwaarden volgens CAO Sociaal Werk.


Interesse?
Spreekt deze functie je aan en voldoe jij aan de gestelde eisen? Stuur dan je sollicitatiebrief en cv naar vacatures@imwbreda.nl t.a.v. M. Koeken o.v.v. Projectleider Crisis en Veiligheid. Je hebt tot 1 mei om te reageren.

Vragen?
Voor inhoudelijke vragen kan je contact opnemen met de Directeur bestuurder a.i.: Arend Zwaga; azwaga@imwbreda.nl, 06-2197 5380.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. 

Gezinsadviseur, teamlid KANZ+ (28-32 uur)

Voor het KANZ+ team zijn wij op zoek naar een enthousiast en gemotiveerd teamlid. Als teamlid KANZ+ kom je te werken in een integraal en domein overstijgend team dat zich richt op overbelaste gezinnen met ernstige problemen op meerdere leefgebieden. Jouw inzet als allround breed inzetbare professional zal van onschatbare waarde zijn in het realiseren van de best mogelijke zorg voor deze gezinnen. Ben jij een betrokken en vaardige professional die graag complexe vraagstukken aanpakt en multidisciplinair wil samenwerken? De domein-overstijgende aanpak van KANZ+ is nog volop in ontwikkeling, wil je graag ontwikkelen, pionieren en heb je de ambitie om de huidige zorg te verbeteren? Dan is dit jouw kans om het verschil te maken in het leven van deze gezinnen! 

 

Functieomschrijving
Als teamlid KANZ+ ben je een professional die zich richt op het verlenen van psychosociale en materieelsociale hulpverlening en ondersteuning aan overbelaste gezinnen met ernstige problemen op meerdere leefgebieden. Je werkt volgens het principe van één (gezin-) systeem, één plan, en hebt als doel de zelfredzaamheid van het gezin te bevorderen. Met jouw inzet als specialist op het gebied van complexe problematiek bied je maatwerk en streef je naar gedragsverandering binnen het gezin en hierdoor hernieuwd ontwikkelperspectief voor de minderjarige kinderen binnen het gezin. 

Je maakt proactief contact met gezinnen, waarbij je het vertrouwen van de cliënten probeert te winnen en een gelijkwaardige relatie opbouwt. Je schat samen met je collega’s in of het gezin thuishoort bij KANZ+ of in de reguliere zorg, Je werkt hierbij organisatie en domein overstijgend en houdt als hulpverlener ook (deels) de regie over het hulpverleningsproces. 

Samenwerken is een belangrijk aspect van jouw functie. Je werkt altijd samen met een collega in het gezin, maar ook met het sociaal netwerk van de cliënt, andere professionals, vrijwilligers en relevante instellingen om de gezinnen de best mogelijke hulp te bieden.  

Je werkt samen met het KANZ+ team volgens principes van Value-Based Healthcare. Het Value-Based Healthcare framework heeft geleid tot vele wereldwijze successen en focust zich op het verhogen van de zorgwaarde: sturen op de best mogelijk uitkomsten van zorg afgezet tegen de kosten die hiervoor in de gehele zorgketen worden gemaakt. Het basisteam werkt straks niet alleen samen, maar is samen verantwoordelijk voor ieder individueel gezin. 

 

Gevraagde kennis en vaardigheden
Als teamlid KANZ+ beschik je over kennis van psychosociale en emotionele problematiek, gezinsproblematiek, schuldenproblematiek, en heb je enige kennis van psychiatrische stoornissen, verslavingen en verstandelijke beperkingen. Je bent geschoold in het toepassen van de meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling en het maken van veiligheidsplannen. 

Je bent een oplossingsgerichte en resultaatgerichte professional met goede communicatieve vaardigheden. Daarnaast werk je oplossingsgericht en netwerkversterkend, en heb je een empathische en stressbestendige houding. Je bent initiatiefrijk, creatief, en durft buiten de gebaande paden te denken. Bovendien heb je organisatievermogen en ben je kostenbewust. 

 

Persoonlijke eigenschappen
Als teamlid KANZ+ ben je empathisch, analytisch en stressbestendig. Je bent initiatiefrijk, creatief en innovatief. Vasthoudendheid, assertiviteit en een onorthodoxe werkwijze schrikken jou niet af. Je bezit geduld en doorzettingsvermogen en kunt goed reflecteren op je eigen handelen. Je bent communicatief vaardig en overtuigend, maar kunt ook relativeren. Improvisatievermogen en out-of-the-box denken zijn voor jou vanzelfsprekend. 

Herken jij jezelf in dit profiel en heb je een afgeronde opleiding in het sociaal werk met ervaring in de intensieve ambulante (jeugd)zorg, geestelijke gezondheidszorg, opvoedondersteuning of algemeen maatschappelijk werk? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

 

Wat bieden wij?
Wij bieden een uitdagende functie binnen een multidisciplinair en betrokken team. Bij KANZ+ nemen de volgende organisaties deel: KANZ, Wellens en Goedhart bewindvoering, gemeente Breda, Impegno, Welkracht en IMW Breda. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen en je kennis up-to-date te houden door middel van scholing en deskundigheidsbevordering.  

Daarnaast maak je natuurlijk gebruik van de andere voordelen van werken binnen het IMW Breda die jij al kent maar ook vanuit KANZ+ is er werkbegeleiding, coaching en deskundigheidsbevordering, intervise etc. 

Het salaris is conform salarisschaal 9 in CAO Sociaal werk (max € 5.574,- bruto bij fulltime dienstverband). 

Ben jij klaar om het verschil te maken en je talenten in te zetten voor de meest kwetsbare gezinnen? Solliciteer dan uiterlijk 4 april als teamlid KANZ+! Stuur je cv en motivatiebrief naar vacatures@imwbreda.nl  

 

Vragen?
Heb je nog vragen over vacature? Neem dan gerust contact op met Pieter van Loon op 06 20 74 00 50 (KANZ). 

Adresgegevens

Willemstraat 20
4811 AL Breda
Postbus 1089
4801 BB Breda

Social media




Acute
hulp